باتری کار

فروش اینترنتی باطری ماشین

باتری کار

فروش اینترنتی باطری ماشین

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

باتری های آبی

در بررسی تکنولوژی باتری های گوناگون هر روز با موارد گوناگونی روبه رو می شویم محققان برای باتری های لیتیوم یونی

جایگزین مناسبی پیدا کردند که خطرات آن باتری ها مثل انفجار، سوختگی و ... را ندارند و خطرات احتمالی آن کاهش چشم گیری یافته است. این نمونه جدید باتری توسط محققان دانشگاه مریلند و دانشمندان آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا مورد بررسی و توسعه قرار گرفته است.

حالا بیایید با هم بخوانیم که که این باتری ها بر چه مبنایی کار می کنند و از چه ترکیباتی ساخته شده اند که منجر به فراموشی انفجار دستگاه های الکترونیکی شده است! چون همه ما روزانه دستگاه الکترونیکی مثل موبایل، تبلت، لپ تاپ و ... را با خود حمل می کنیم و همواره نگرانی خطرات احتمالی حاصل از آن را به دوش می کشیم.

در واقع باتری های آبی از الکترولیت با پایه آب شامل نمک و روی تشکیل شده است. البته باتری های مبتنی بر آب ممکن است به نظرتان آشنا برسد. در گذشته نیز نمونه هایی با این فناوری توسعه داده شده بود، ولی تمام آنها مشکل چگالی داشتند. به عبارتی نسبت به نمونه جدید، با حجم مشخص، میزان انرژی کمتری را تولید می کردند. از سوی دیگر نمونه های قبلی دارای قطعات با پتانسیل انفجار بیشتری بودند. این بار به نظر می رسد دانشمندان مشکلات یاد شده را حل کرده اند.

یک مشکل دیگر که در باتری های آبی گذشته بسیار شایع بود میزان خوردگی بالای این ماده در استفاده های گوناگون بود که دانشمندان با استفاده از ترکیب آب نمک بسیار غلیظ بر این مشکل فائق آمدند و به کامل شدن این باتری کمک شایانی کردند.

یکی از محققان این پروژه بعد از توسعه دادن این باتری آبی اعلام کرد به لحاظ چگالی انرژی این باتری با باتری های لیتیوم – یونی می تواند به راحتی رقابت کند و این در شرایطی است که به لحاظ آتش سوزی و انفجار کاملا ایمن هستند.

دانشمندان امیدوارند در آینده این باتری بتواند جایگزین مناسبی برای باتری های یون لیتیوم شده و تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی مطمئن باشند از یه باتری امن در حال استفاده اند.

  • sh bayat
  • ۰
  • ۰

از بین خبرها و مقالاتی که در سایت های مختلف در خصوص انواع باتری و تکنولوژی های مختلف اعم از باطری ماشین

،  باتری لیتوم یون، باتری پرنده و ... میخواندم این مقاله به نظرم جالب بود و تصمیم گرفتم این تکنولوژی که دانشمندان روسی از آن پرده برداری کردن را با شما عزیزان در میان بگذارم.

در سال گذشته دانشمندان روسی از یک باتری اتمی با عمر صد ساله رونمایی کردند. باورش سخت بود ولی در ادامه برایتان روند کار این باتری را شرح می دهم.

این باتری صد ساله قدرتی 10 برابر قدرت باتری های معمولی دارد. و در ساختار آن از الماس استفاده شده است که از مواد رادیواکتیوی که داخل آن است تغذیه می کند. این باتری قدرت لازم برای تنظیم ضربان قلب یا حتی سفر به مریخ را مهیا می کند.

دانشمندان روس در پرده برداری از این باتری اعلام کردند با وجود داشتن مواد رادیواکتیو، این باتری برای مصارف روزانه امنیت لازم را داشته و همه افراد به راحتی می توانند از این باتری ها استفاده کنند.

شیوه کار این باتری ها با وجود اینکه از تابش ذره بتا به وجود می آیند حتی اگر این تشعشعات وارد بدن شوند برای سلول های بدن هیچ ضرری ندارند. سرپرست این اکتشاف پروفسور ولادیمیر بلنک اذعان داشته است که این تحقیقات نتایج بسیار مطلوبی داشته که به زودی می تواند انقلابی در علوم پزشکی و علوم فضایی داشته باشد.

تقریباً یک قرن از ظهور باتری‌ های اتمی می‌گذرد اما آنها تا به حال به قدری بزرگ بودند که نمی‌شد از آنها استفاده خاصی نمود اما اکنون محققان روس موفق شده اند که آنها را کوچکتر و فشرده‌تر کنند. به همین دلیل این باتری اتمی جدید قادر است ۳۳۰۰ میلی وات ساعت انرژی به ازای هر گرمش تولید کند. قدرتی که تقریباً ده برابر باتری‌ های شیمیایی معمولی است.

این باتری از ایزوتوپ نیکل ۶۳ بهره می‌برد که ذرات بتای این فلز با سرعت بسیار بالای خود قادرند، الکتریسیته تولید کنند. به همین دلیل قادر است مدت ۱۰۰ سال انرژی تولید کند که در واقع پس از این مدت زمان تابش رادیو اکتیو نیکل ۶۳ تازه به نصف می‌رسد.

  • sh bayat
  • ۰
  • ۰

شرکت بوش در تلاش است که به زودی دوچرخه های الکترونیکی را وارد بازار کند که می تواند نقش بسیار مفیدی در جلوگیریاز آلودگی های زیست محیطی داشته باشد و در ضمن با استقبال بالایی هم روبه رو خواهد بود.

مدیر بخش فروش و بازاریابی سیستم های مربوط به دوچرخه های برقی  اعلام کرده است در حال حاضر بوش با 30 شرکت تولید کننده دوچرخه های برقی در آمریکای شمالی همکاری می کند، این در حالی است که چند سال پیش تعداد این شرکت ها کمتر از تعداد انگشتان دو دست بود. در طی گزارش های خبری در سال های گذشته از فروش بین 200 تا 250 هزار دستگاه دوچرخه در ایالت متحده با خبریم و پیش بینی می شود که این عدد تا سال 2035 میلادی به صد میلیون دستگاه برسد و به دلیل اجزایی مثل باتری و موتوری که در بدنه دوچرخه تعبیه شده و طراحی پیوسته و زیبا و ضمنا شباهتی که به نمونه پدالی دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

باتری مدل PowerTube 500 در شرکت بوش به شکل های مختلفی تولید شده و درون هر فریمی جای می گیرد و امکان خارج کردن باتری از بالا و پایین یا کنار وجود دارد. به همین دلیل است چه با دوچرخه های کوهستانی وچه با دوچرخه های خیابانی سازگاری دارد.

طی نظرسنجی که توسط انستیتوی ملی حمل و نقل آمریکا در سال گذشته بین 1800 نفر از دارندگان دوچرخه برقی که 70درصد آنان مرد و 30 درصد آن زن بودند صورت گرفته است، برآورد شده است که آن ها تمام سفرهای روزمره خود را که قبلا با خودرو انجام می دادند در حال حاضر با دوچرخه های برقی رفت و آمد می کنند.

و همچنین در این نظر سنجی مشخص شد که آمار استفاده از دوچرخه های برقی در سال 2017 نسبت به سال گذشته دو برابر شده که پیش بینی می شود این رقم جای رشد داشته و آینده روشنی در انتظار دوچرخه های برقی است.

البته این آگاهی مردم ایالات متحده نسبت به اروپا پایین تر است چرا که مردم اروپا 5-6 سال زودتر استفاده از دوچرخه های برقی را شروع کرده اند و روزبه روز تعداد افرادی که در حال استفاده هستند رو به افزایش است.

در ایالات متحده بازار بزرگی برای دوچرخه های پایین رده ارزان قیمت وجود دارد. شما می توانید با پرداخت مبلغی بین 500 الی 1000 دلار یک نمونه این چنینی خریداری کنید.

در حال حاضر در صنعت دوچرخه سازی، e-bike ها همانند یک ستاره درخشان بوده و به عنوان بخشی از این صنعت با سرعت بسیار بالایی رو به رشد هستند.

  • sh bayat
  • ۰
  • ۰

باتری گرافینی

تا به حال در خصوص باتری های گرافینی چیزی شنیده اید؟ پس بیاید اول باهم به بررسی گرافین و ساختار آن بپردازیم.

اگر بخواهم به لحاظ شیمیایی به بررسی گرافین بپردازم باید بگویم که نام یکی از آلوتروپ های کربن است که ساختار بلوری آن به صورت لانه زنبوری دوبعدی می باشد و به علت دارا بودن خواص فوق العاده در رسانندگی الکتریکی و گرمایی و داشتن چگالی بالا و تحرک پذیری حامل های بار به ماده ای منحصر به فرد در این عصر تبدیل شده است و گزینه بسیار مناسبی برای سیلیکان که در قطعه های الکترونیکی مورد استفاده قرار میگیرد است.

از زمان کشف گرافین در سال 2003 و از سوی محققان دانشگاه منچستر، این ماده برای بهبود هرچیزی، از فیلترهای آب گرفته تا پنل های خورشیدی مورد استفاده قرار گرفته است. خاصیتی که گرافین را به ماده ای منحصر به فرد تبدیل می کند، ضخامت یک اتمی آن است که تا 200 برابر از فلز قوی تر است؛ ضمناً رسانایی بیشتر از مس و انعطاف پذیری به اندازه پلاستیک هم از دیگر خواص این ماده جذاب هستند.

این ماده به قدری منحصر به فرد است که تا به حال میلیاردها دلار جهت بررسی و تحقیق صرف شده است در حالی که در دنیای واقعی موارد کاربرد آن بسیار محدود بوده است. در سال گذشته استارتاپی به اسم کاتالان فعالیت خود را شروع کرد و به دنبال تولید باتری های ساخته شده از گرافین بود که مدعی بود با سرعت 12 برابر بیشتر از باتری های لیتیوم – یونی شارژ می شود. که اگر این ادعا درست باشد انقلابی عظیم در صنعت خودروهای برقی ایجاد می شود چون می تواند مدت زمان شارژ آنها را از چند ساعت به 5 دقیقه کاهش دهد.

موسس این استارتاپ در ادامه پرده برداری از استارتاپ خود می گوید: ما بر این موضوع واقفیم که شهرها در حال گذراندن تغییرات محسوسی هستند از این رو باید فضای اشغال شده توسط وسایل احتراقی را کاهش دهیم و تا بتوانیم آلودگی های زیست محیطی را کاهش دهیم و چونباتری های گرافینی بسیار سریع شارژ می شوند می توان دریچه ای نو برای بهینه سازی انرژی بین کاربران باز کرد.

باتری های گرافینی جدا از اینکه بسیار سریع شارژ می شوند مزیت دیگری که می توان به آن اشاره کرد 60 درصد ظرفیت بیشتر آن است.

بنا بود در نیمه دوم سال 2018 سه هزار واحد از این باتری ها تولید شود که با توسعه تولید آنها در صنعت خودروهای برقی انقلاب بزرگی رخ خواهد داد.

  • sh bayat
  • ۰
  • ۰

در چند وقت اخیر که در خصوص باتری های خودروهای مختلف تحقیقات گسترده ای داشتم و از کمپانی های مختلفی

مثل تویوتا، تسلا و ... برایتان نوشتم امروز تصمیم گرفتم از بی ام و و افزایش ظرفیت باتری های این خودرو بنویسم و اطلاعاتی که داشتم را با شما عزیزان در میان بگذارم!

مدیر شرکت بی ام و i3 برای سال 2019 بسته باتری های بزرگ تر را به بازار خودرو عرضه خواهند کرد که ظرفیت این باتری ها 120Ah و ظرفیت ذخیره سازی آن به 42.2 KWh افزایش یافته است که مدل اولیه آن ظرفیت 60Ah و ظرفیت ذخیره سازی 22.6 KWh بوده است که نسبت به قبل دو برابر افزایش یافته و بزرگ تر شده است.

که این بسته از استاندار جدید با نام WLTP که استاندارد آلایندگی و مصرف سوخت در اروپا می باشد که طبق این استاندارد  فشار بیشتری به خودروسازان جهت ساخت پیشرانه‌های پاک‌تر و کم‌مصرف‌تر تنظیم شده‌است که حاصل آن تجهیز خودروهای اروپایی به فیلترهای ذره‌ای بوده است. این نسل از خودروها می توانند برد مسافتی بین 285 تا 310 کیلومتر بر ساعت برساند که پیشرفت بزرگی در این صنعت ایجاد شده است. چون برد مسافتی قبلی آن بین 235 تا 255 کیلومتر بوده است.

مدل s بی ام و i3 نیز به برد حرکتی 270 تا 285 کیلومتر خواهد رسید. مدل قبلی تنها در حدود 235 تا 245 کیلومتر قابلیت حرکت در حالت الکتریکی را داشت. قدرت موتورهای الکتریکی اما تفاوتی نکرده است و به ترتیب مدل های i3s، i3 معادل 167 اسب بخار و 181 اسب بخار قدرت دارند.

همچنین یک بسته اسپرت برای مدل عادی در نظر گرفته شده است که بسیاری از ویژگی های مدل s را به آن اضافه می کند. این بسته شامل کاهش ارتفاع سیستم تعلیق تا میزان 10 میلیمتر و تنظیمات اسپرت تر سیستم تعلیق، محافظ رینگ های سیاه رنگ، رینگ 20 اینچی و تایرها با سایز مختلف می شود.

اینطور که از شواهد امر بر می آید، خودروهای الکتریکی برخلاف خودروهای بنزینی از قابلیت بهبود مستمر برخوردارند و خودروسازان می توانند به واسطه بهبود نرم افزاری یا تغییر مشخصات باتری ها، تغییرات وسیعی را در بازه زمانی کوتاه بر روی این خودروها اعمال نمایند.

  • sh bayat
  • ۰
  • ۰

یکی از مسائلی که بعد از میان آمدن خودروهای برقی ذهن همگان را درگیر خود کرده است مربوط به عمر باتری های خودروهای برقی

است که شرکت نیسان به همه تردیدها پایان داده و این مسئله را حل کرده است.

شرکت نیسان بعد از بررسی خودروهایی مثل هاچ بک برقی لیف، نیسان و ... اعلام کرده است که عمر این باتری ها از عمر خودروها بیشتر بوده و بین 10 تا 12 عمر مفید خواهند داشت. در مصاحبه اخیر با مدیر بخش خدمات انرژی رنو – نیسان، فرانسیسکو کارانزا اذعان داشته از سال 2011 تا به امروز بیش از 400 هزار دستگاه لیف در اروپا به فروش رسیده است و این کمپانی بر شارژ و افت کارایی باتری ها نظارت کامل داشته است.

همچنین در ادامه مصاحبه با مدیر این بخش از نیسان دریافت شد که باتری های نصب شده بر روی این مدل لیف تا 22 سال عمر مفید خواهند داشت که این در حالی است که عمر مفید یک باتری در خودرو به طور متوسط 10 سال است.

پس می توان این طور برداشت که عمر طولانی در باتری های خودروی برقی یک مزیت مهم محسوب می شود ولی یک سوال برای همگان پیش می آید که وقتی عمر خودرو برقی پایان می یابد با باتری هایی که هنوز قابلیت کار کردن دارند چه کنیم؟ که پاسخ این سوال را شرکت نیسان برای همگان روشن کرد. این باتری ها به حیات ثانویه خود ادامه می دهند و از خودروی برقی جدا شده و نقش یک منبع انرژی یا پاور بانک را ایفا میکنند. شرکت نیسان در سال گذشته با ترکیب 148 باتری کهنه و نو روشنایی یک استادیوم فوتبال در آمستردام را تامین کردند.

در حال حاضر دنیا کنونی ما به سمتی پیش می رود که بتوان از منابع انرژی تجدید پذیر مثل تابش خورشید و باد بهره برداری کرد. چون بخشی از انرژی توربین های بادی یا پنل خورشیدی در حال هدر رفتن است بنابراین می توان برای جلوگیری از این اتلاف انرژی، انرژی اضافی را در باتری ها ذخیره کرد و در مواقعی که نیاز هست از آن استفاده نمود.

از این موضوع شرکت نیسان ایده جالبی گرفته و از باتری های کارکرده استفاده می کند تا بارشبکه را تنظیم کند. حالا این یعنی چه؟ در زمان هایی که میزان مصرف برق شهری کم است، باتری ها الکتریسیته اضافی را ذخیره سازی کرده و در ساعات اوج مصرف به شبکه باز می گردانند. به گفته نیسان چنین کاری از تحمیل فشار زیاد به شبکه و افزایش استهلاک زیرساخت ها پیشگیری می کند.

کاربردهای جدیدی که برای باتری اتومبیل های برقی ترسیم شده اند، علاوه بر مالکین، امکان درآمدزایی را برای خودروسازان و نمایندگی ها نیز فراهم می کنند. با توجه به اینکه خودروهای الکتریکی در مقایسه با مدل های درون سوز هزینه نگهداری کمتری دارند، میزان درآمد نمایندگی ها با افت روبرو خواهد شد.

  • sh bayat
  • ۰
  • ۰

حتما برای شما پیش آمده است که  خودروی شما با استارت زدن روشن نمی شود. در این مقاله میخواهم برای شما توضیح دهم که

مشکل از کجاست و برای رفع این مشکل چه کنید؟ قطعا وقتی خودروی شما روشن نمی شود و چراغ های پشت آمپر و کلیه ادوات برقی شما از کار افتاده باشد، مهم ترین دلیل این مشکل را باید در باطری ماشین جستجو کنید که برای این کار می توانید با باتری به باتری کردن، خودروی خود را روشن کنید حال برای این کار چه کنیم؟

سه راهکار برای روشن نشدن خودروی شما وجود دارد:

راهکار اول

خونسردی خود را حفظ کرده و با باتری کار تماس بگیرید که کارشناسان ما در محل حضور پیدا کنند و به راحتی باطری ماشین شما را تعویض می کنند که برای این کار شما می توانید با فروشگاه مرکزی تماس گرفته یا به صورت آنلاین از سایت باتری کار  سفارش باتری مورد نظر خود را بدهید.

راهکار دوم

از قبل پاور بانک را تهیه کرده و این وسیله ی پُرتابل را در صندوق قرار دهید تا در صورت لزوم از آن استفاده نمایید.

راهکار سوم

اتصال باتری به باطری ماشین جهت روشن کردن خودرو

اگر روش سوم یعنی باتری به باتری انتخاب شماست پس دست به کار شوید با توجه به مراحلی که برایتان توضیح می دهم شروع به کار کنید:

1.    یک خودرو با باتری سالم برای شروع کار پیدا کنید.

2.    کابل باتری که از قبل تهیه کنید و جز تجهیزات جانبی خودرو شماست را از صندوق خارج کنید.

3.    ماشین با باتری سالم را در کنار ماشین خود طوری پارک کنید که طول کابل اتصال کافی باشد.

4.     دقت کنید سوییچ هر دو خودرو بسته باشد کاپوت جلو را باز کنید.

5.    در یکی از مقالات سایت باتری کار با عنوان نحوه جدا کردن یک باطری ماشین   نحوه تشخیص قطب های مثبت و منفی باتری را به طور کامل شرح داده ام پس از اینکه قطب های باتری را شناسایی کردین، کابل مشکی که ضخامت کمتری دارد برای قطب منفی و کابل قرمز که ضخامت بیشتری دارد برای قطب مثبت به کار ببرید.

6.    یک قسمت فلزی که بدون رنگ باشد برای اتصال کابل منفی در خودرویی که باتری آن خوابیده مشخص کنید.

7.    یک طرف کابل مثبت قرمز رنگ را به قطب مثبت باتری دشارژ شده متصل کنید و طرف دیگر را به قطب مثبت باتری سالم وصل نمایید.

8.    کابل منفی مشکی رنگ را به قطب منفی باتری سالم وصل نمایید.

9.    سمت دیگر کابل مشکی رنگ را اگر به قطب منفی باتری دشارژ شده متصل کنید خرابی ECU را به دنبال دارد . توجه کنید اگرکابل ها را برعکس متصل کنید، ممکن است باتری ها منفجرگردند.

10.هیچ گاه گیره ی کابل منفی در خودروی مشکل دار را به قطب منفی باتری خراب وصل نکنید. محل نصب مناسب، روی قسمتی از بدنه ی فلزی یا موتور این خودرو می باشد.

11. حالا وقتی مطمئن شدید اتصالات را به درستی انجام داده اید خودروی سالم را استارت بزنید و پس از چند دقیقه بدون اینکه دست به اتصالات بزنید خودرو با باتری خراب را استارت بزنید.

وقتی خودروی دشارژ شده روشن شد اتصال کابل مشکی رنگ را از بدنه خودروی مشکل دار خارج کرده و از طرف دیگر هم اتصال کابل مشکی رنگ را از خودروی سالم خارج کنید سپس برای کابل قرمز رنگ اول اتصال را از خودروی سالم سپس از خودروی دشارژ شده خارج کنید.

اگر ماشین روشن نشد ، کمی صبر کنید و سپس خودروی سالم را استارت بزنید و بعد از دو دقیقه و بدون خارج کردن کابل ها، به خودروی دشارژ شده استارت بزنید. اگر باز هم روشن نشد، احتمالا سیم کشی و یا آلترناتور خودرو ایراد دارد.

  • sh bayat
  • ۰
  • ۰

در طول عمر وسیله نقلیه شما ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تعمیر و نگهداری آسان خودرو نیاز به قطع باتری داشته باشید.

اگر چه ممکن است این موضوع خیلی پیچیده باشد ولی در عین حال، این فرایند فوق العاده ساده است و می تواند در کمتر از یک دقیقه انجام می شود.

مرحله اول

قبل از اینکه باتری خود را قطع کنید، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید. چون باطری ماشین علاوه بر داشتن یک بار الکتریکی بالقوه کشنده، حاوی عوامل خوردگی است که می تواند گاز قابل اشتعال تولید کند، که حتما قبل از جدا کردن باطری ماشین،  خودرو را خاموش کرده و از دستکش و عینک مخصوص استفاده نمایید.
مرحله دوم

ترمینال منفی باطری ماشین را در قسمت فوقانی باتری با یک پوشش سیاه رنگ و ترمینال مثبت را با یک کلاه قرمز رنگ قابل مشاهده است.
مرحله سوم

همواره دقت کنید برای قطع کردن باطری ماشین خود، از ترمینال منفی شروع به کار کنید. سوکت را از کیت سوکت خود بردارید و در برابر، مهره در ترمینال منفی باتری خود نگه دارید و  بصورتی بصری اندازه ی سوکت مورد نیاز برای خنثی کردن مهره را مشخص کنید.
 سپس آچار مربوطه را برروی  مهره در ترمینال منفی قرار داده و در خلاف جهت عقربه های ساعت، آنرا حرکت دهید.
    بعد از قطع مهره، اتصال منفی را از باتری بکشید. در حالی که کار  خود را انجام می دهید، آن را کنار بگذارید تا با باتری تماس نداشته باشد.
برای حذف اتصال منفی، ممکن است یک ابزار حذف کابل مخصوص باتری مورد نیاز باشد که می توانید آن را از فروشگاه قطعات خودرو محلی یا مکانیک خود بخواهید.
مرحله چهارم
به همان روشی که در بالا اشاره شد می توانید برای جدا کردن ترمینال مثبت عمل کنید. پس از از بین بردن آن از ترمینال، مراقب باشید اتصال مثبت به بخش های فلزی از ماشین برخورد نکند چون  جریان باقیمانده در سیستم می تواند مدارهای داخلی خودرو را مختل کند و یا به آن صدمه بزند.
مرحله پنجم
    پس از قطع اتصال باتری، براکت ها را که در سینی آن نگه داشته می شود، باز کنید.
    باتری را بیرون آورده و با استفاده از یک مسواک قدیمی، سینی و کابل باتری را با یک مخلوط رقیق شده با آب نوشیدنی بشویید و قبل از قرار دادن باتری، آنها را خشک کنید.
    باتری جدید را روی سینی قرار دهید و بست ها را بچرخانید.
    ابتدا کابل ترمینال مثبت و سپس کابل ترمینال منفی را متصل کنید.
 به یاد داشته باشید که باتری قدیمی خود را از بین ببرید تمامی فروشگاه های فروش باتری، باتری قدیمی شما را خریداری میکنند.
برای اطلاعات بیشتر با باتری کار در ارتباط باشید.

  • sh bayat
  • ۰
  • ۰

تاریخچه BMW

بی ام و همواره از همان ابتدای امر جز خودروهای بسیار پرطرفردار و لوکس بوده است. از همین رو تاریخچه ای از شروع تولیدات این

کمپانی را به شرح ذیل است. برخلاف اینکه فکر می کردم اولین تولید این کمپانی یک خودرو ، یک باطری ماشین یا هر قطعه ای دیگر از خودرو باشد باید بگویم که اولین محصول کارخانه موتور هواپیمای BMW IIIa بود که به مصرف کم سوخت و کارکرد مناسب در ارتفاعات بالا معروف بود ولی بعد از جنگ جهانی اول با قطع نامه ورسای تولید موتور هواپیما را متوقف و تولید تجهیزات کشاورزی و لوازم خانگی و ترمز قطار شروع کرد.

تاریخچه رسمی شرکت ب ام و، تاریخ تأسیس شرکت را همان تاریخ افتتاح کارخانه بایریش فلوگنزه (۷ مارس ۱۹۱۶) می‌داند. وقتی از محدودیت های قطع نامه ورسای کاسته شد شروع به تولید موتورسیکلت مدل R32 نمود و در سال 1928 بود که با خرید کارخانه Automobilwerk Eisenach پا با عرصه خودروسازی گذاشت و اولین خودروی تولید شده در این کارخانه دیکسی 3/15 بود که تحت لیسانس یک شرکت انگلیسی به اسم آستین بود.

در سال 1932 اولین خودرو مدل 3/20 توسط خود کمپانی بی ام و طراحی و توسعه یافت که موتور آن چهارسیلندر بود.

اولین موتور شش سیلندر خطی ب ام و در سال ۱۹۳۳ با مدل ۳۰۳ به بازار عرضه شد. در دهه ۱۹۳۰ ب ام و مدل‌های مختلف سدان، کوپه و کانورتیبل تولید می‌کرد.

با شروع جنگ جهانی دوم، ب ام و دوباره به تولید موتور هواپیما برای لوفت وافه (نیروی هوایی آلمان) روی آورد. در این دوران، کارخانه از نیروی کار اجباری نظیر اسیران جنگی و زندانیان اردوگاه داخائو نیز استفاده می‌کرد.

در دوران جنگ اکثر تاسیسات بی ام و در بمباران ها نابود شد و کلیه تاسیسات به تصرف شوروی درآمد که کارخانه بی ام و در آن شرایط فقط قادر به تولید پاتیل و ماهیتابه بود.

در سال ۱۹۴۷ ب ام و اجازه یافت تولید موتور سیکلت را از سر گیرد. اولین موتورسیکلت بعد از جنگ ب ام و با نام R24 در سال ۱۹۴۸ به بازار عرضه شد. در حالی که هنوز تولید خودرو برای ب ام و ممنوع بود، کارخانه انگلیسی BAC با استفاده از نقشه‌های به دست آمده از دفاتر ب ام و در حین جنگ، خودروهای قبل از جنگ ب ام و را در انگلستان تولید می‌کرد.

تولید خودرو در سال ۱۹۵۲ با تولید سدان بزرگ ۵۰۱ بالاخره آغاز گشت. در دهه ۵۰ ب ام و مدل‌های سدان، کوپه و کانورتیبل در خط تولید داشت. در سال ۱۹۵۵ با هدف نفوذ به بازار خودروهای ارزان قیمت، خودروی کوچک Isetta را به بازار عرضه کرد.

در سال ۱۹۵۹ ب ام و به شدت مقروض بود و روز به روز نیز ضرر می‌کرد. گرچه فروش مدل Isetta قابل قبول بود ولی سود بسیار کمی برای شرکت داشت. مدل ۵۰۱ نیز به تعداد کمی فروش می‌رفت و ضررده بود. همچنین در میانه دهه ۵۰ آلمانی‌ها از خرید موتورسیکلت به سمت خودرو روی آوردند که باعث افت شدید فروش موتورسیکلت‌های ب ام و شد. در این شرایط آمریکن موتورز و گروه روتز به دنبال خرید ب ام و بودند.

در سال ۱۹۶۰ پروژه ای که با نام کلاس جدید Neue Klasse تعریف شد، که هدفش توسعه چند خودرو در کلاس سدان چهاردر بود. محصولات این پروژه در سال ۱۹۶۲ به بازار عرضه شدند و ب ام و به عنوان یکی از برترین سازندگان خودروهای سدان اسپرت مطرح شد و شرکت را از بحران مالی نجات یافت.

در سال ۱۹۶۸ ب ام و اولین موتور شش سیلندر خطی خود را پس از جنگ جهانی دوم توسعه داد. این موتور بر روی مدل‌های سدان «سری شش جدید» (که بعدها سری ۷ نام گرفت) و کوپه «سری شش جدید» (که بعدها سری ۶ خوانده شد) نصب گردید.

در سال ۱۹۷۲ اولی سری ۵ به بازار عرضه شد تا جایگزین «کلاس جدید» شود. در سال ۱۹۷۶ با استفاده از همین پلتفرم، سری ۶ به بازار عرضه شد. سری ۳ که سدان کوچک ب ام و بود نیز در سال ۱۹۷۵ معرفی گشت. با معرفی سدان بزرگ سری ۷ در سال ۱۹۷۸ محصولات ب ام و کامل شد.

در سال ۱۹۷۸ ب ام و ام۱ با همکاری لامبورگینی به عنوان اولین خودروی موتور وسط ب ام و توسعه یافت. این اولین خودروی تولید شده توسط بخش ام شرکت بود. در سال ۱۹۸۰ بخش ام با تولید ب ام و ۵۳۵ براساس اتاق E12 سری پنج، نخستین مدل خود را براساس یک خودروی عادی توسعه یافته بود، به بازار عرضه کرد. ب ام و ام۵ نیز که بر اساس اتاق E28 ساخته شده بود، در سال ۱۹۸۵ به بازار عرضه شد. در همین سال ب ام و ام۳ نیز معرفی شد.

در این دوران اولین موتور دیزل ب ام و با نام M21، اولین خودروی چهارچرخ محرک ب ام و با نام E30 325iX و اولین استیشن واگن ب ام نیز به بازار عرضه گشتند.

نام و نشان ب ام و

نشان این کارخانه از شکل پره‌های ملخ در حال چرخش هواپیما الهام گرفته شده‌است. این نشان در سال ۱۹۲۹ مورد تأیید این کارخانه قرار گرفت.

در سال ۱۹۹۲ ب ام و شروع به خریداری یک تأسیسات عظیم طراحی در کالیفرنیای آمریکا کرد که پیش از این متعلق به استودیو DesignworksUSA بود. تملک کامل این تأسیسات تا ۱۹۹۵ به طول انجامید.

در سال ۲۰۰۲ طراحی خودروهای بِ اِم وِ دچار تغییرات شدیدی شد. از آن جمله می‌توان به طرح‌های رادیکال بِ اِم وِ سری ۷ و بِ اِم وِ زد ۴ به وسیله کریس بنگل طراح ارشد معروف بِ اِم وِ اشاره کرد. در فوریه ۲۰۰۹ کریس بنگل اعلام کرد پس از هفده سال از بِ اِم وِ جدا خواهد شد. از آن زمان آدریان فن هایدونک هلندی که معاون و دست راست کریس بنگل به‌شمار می‌رفت در سمت رئیس بخش طراحی بِ اِم وِ جایگزین او شده‌است.

در ژانویه ۲۰۱۲ بِ اِم وِ توسط فوربز به عنوان خوشنام‌ترین برند خودرویی دنیا شناخته شد.

موتورهای ساخته شده توسط بِ اِم وِ با اختلافی فاحش مجموعاً دارنده ی بیشترین عنوان موتور سال در رقابت معتبر بین‌المللی موتور سال می‌باشند.

  • sh bayat
  • ۰
  • ۰

باتری خورشیدی

در مورد باتری های خورشیدی چه می دانید؟ اولین باتری خورشیدی در سال 1954 میلادی با استفاده سیلسیوم که یک ماده نیمه رسانا

می باشد ساخته شد. که باتری های خورشیدی ابزارهایی الکترونیکی هستند که جریان و ولتاژ الکتریکی را مستقیما از نور یا فوتون، تولید می‌کنند.

چون این باتری ها جرم کمی دارند و در ضمن هیچ بخش متحرک مکانیکی ندارند، دانشمندان و مهندسان بلافاصله برای تأمین انرژی ماهواره‌ها از آن استفاده کردند. نخستین ماهواره آمریکایی در فضا به باتریهای خورشیدی از جنس سیلیسیوم مجهز شد. و امروزه هم سلول فوتو ولتایی سیلیسیومی هنوز منبع قدرت همه سفینه‌های فضایی هستند.

برای تهیه باتری خورشیدی اولیه از تک بلور سیلسیوم بر روی صفحات تخت استفاده شد. که البته این روش برای مصارف عمومی و تولید انرژی در مقیاس بزرگ بسیار گران بود و به هیچ عنوان بهینه نبود چون پالایش شن و خالص سازی Si برای تهیه باتری های خورشیدی بسیار پرهزینه بود از همین رو جهت کاهش هزینه ساخت، استفاده از عدسی بزرگ و ارزان قیمت فرنل برای تمرکز نور روی سلول های کوچک بود.

استفاده از مواد در باتری خورشیدی

طرح بسیار نوید بخش دیگری برای سلول فوتو ولتایی ، کاربرد ورقه‌های فیلمهای بسیار نازکی است که روی مواد نظیر شیشه یا فولاد زنگ نزن نشانده می‌شوند. سه ماده که به صورت ورقه‌های نازک (به ضخامت تقریبی 1 تا 3 میکرومتر) نتایج فوتوولتایی خوبی بدست داده‌اند. عبارتند از: سیلیسیوم هیدروژن دار آدورف، سی اندپوم دی سلیند و کادمیوم تلورید

عملکرد باتری های خورشیدی

با اتصال یک نیمه هادی نوع p به یک نیمه هادی نوع n، الکترون‌ها از ناحیه n به ناحیه p و حفره‌ها از ناحیه p به ناحیه n منتقل می‌شوند. با انتقال هر الکترون به ناحیه p، یک یون مثبت در ناحیه n و با انتقال هر حفره به ناحیه n، یک یون منفی در ناحیه p باقی می‌ماند. یون‌های مثبت و منفی میدان الکتریکی داخلی ایجاد می‌کنند که جهت آن از ناحیه n به ناحیه p است. این میدان با انتقال بیشتر باربرها (الکترون‌ها و حفره‌ها)، قوی‌تر و قویتر شده تا جایی که انتقال خالص باربرها به صفر می‌رسد. در این شرایط ترازهای فرمی دو ناحیه با یکدیگر هم سطح شده‌اند و یک میدان الکتریکی داخلی نیز شکل گرفته‌است.

اگر در چنین شرایطی، نور خورشید به پیوند بتابد، فوتون‌هایی که انرژی آن‌ها از انرژی شکاف نیمه هادی بیشتر است، زوج الکترون-حفره تولید کرده و زوج‌هایی که در ناحیه تهی یا حوالی آن تولید شده‌اند، شانس زیادی دارند که قبل از بازترکیب، توسط میدان داخلی پیوند از هم جدا شوند.

میدان الکتریکی، الکترون‌ها را به ناحیه n و حفره‌ها را به ناحیه p سوق می‌دهد. به این ترتیب تراکم بار منفی در ناحیه n و تراکم بار مثبت در ناحیه p زیاد می‌شود. این تراکم بار، به شکل ولتاژی در دو سر پیوند قابل اندازه‌گیری است. اگر دو سر پیوند با یک سیم، به یکدیگر اتصال کوتاه شود، الکترون‌های اضافی ناحیه n، از طریق سیم به ناحیه p رفته و جریان اتصال کوتاهی را شکل می‌دهند. اگر به جای سیم از یک مصرف‌کننده استفاده شود، عبور جریان از مصرف‌کننده، به آن انرژی می‌دهد. به این ترتیب انرژی فوتون‌های نور خورشید به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود.

مزیت یا بازده باتری های خورشیدی

باتری خورشیدی معمولا ولتاژهای قله‌ای تولید می‌کند که تقریبا معادل دو سوم گاف انرژی نیم رسانا است. گاف انرژی بهینه برابر 1.0 ev و 1.7 ev است. در روز صاف و هنگامی که آفتاب بالای سر است شدت نور خورشید تقریبا برابر 1000 w/m² است. مدول خورشیدی با بازدهی 10% ، در روز آفتابی توانی در حدود 100 ولت تولید می‌کند. با تابش خورشیدی بدون ابر ، در حد متوسط 6 ساعت در روز ، تعدادی مدول خورشیدی با مساحت 60 متر مربع تقریبا 1000 کیلو وات ساعت برق در هر ماه تولید می‌کند، این در همان حدود مقدار مصرفی است که در خانواده‌های کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا دارد.

  • sh bayat