باتری کار

فروش اینترنتی باطری ماشین

باتری کار

فروش اینترنتی باطری ماشین

  • ۰
  • ۰


مرسدس بنز یک شرکت خودروساز آلمانی در شهر اشتوتگارت است که قدیمی ترین سازنده خودروهای بنزینی در جهان می باشد

که در سال 1883 توسط کارل بنز راه اندازی شد. که شروع راه اندازی این صنعت خودروسازی با نام دختر کارل، مرسدس آغاز به کار کرد.

امروزه مرسدس-بنز یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دایملر آ گ به‌شمار می‌آید و همراه با آئودی و ب‌ام‌و سه خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند، که به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می‌شوند.

تاریخچه

در اواخر دهه ۱۹۲۰ میلادی، مرسدس-بنز پس از تثبیت خود در بازار خودرو، به عرصه مسابقات اتوموبیلرانی وارد شد، همچنین در ساخت مدل‌های مخصوص و گران‌قیمت، نیز مشهور شده بود. یکی از نمونه‌های بسیار خوب این دهه مدل مرسدس-بنز اس‌ال‌کا است، که در سال ۱۹۲۸ ساخته شد و در سال ۱۹۹۹ یکی از ۲۶ نامزد برای عنوان اتومبیل قرن بود.

در سال 1926 شرکت بنز اند سی و دایملر – موتورن – گیزلشافت با یکدیگر ادغام شدند و شرکت دایملر – بنز راه اندازی شد.

در سال 1934 شرکت مرسدس بنز از دو مدل جدید خودرو در نمایشگاه خودروی برلین پرده برداری کرد که یکی از این مدل ها بنز 130 بود که اولین خودرویی محسوب می شد که موتور خودرو در عقب ماشین بود و مدل دیگر بنز 500 کا برای مشتریان ثروتمند طراحی شده بود و جز خودروهای لوکس محسوب می شد.

در فوریه ۱۹۳۶ شرکت مرسدس بنز برای حل مشکل کم بودن جایگاه سوخت به میزان مصرف سوخت خودروها مدل مرسدس بنز ۲۶۰دی را عرضه کرد، که اولین اتومبیل با موتور دیزل در جهان بود. حجم این موتور چهار سیلندر ۲٫۶ لیتر بود و ۴۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. این ماشین می‌توانست با یک باک، ۵۰۰ کیلومتر حرکت کند. این مصرف کم ابتدا مورد توجه رانندگان تاکسی قرار گرفت. اما جذابیتش به این محدود نشد و ساخت آن آغازگر روندی در صنعت خودروسازی شد که تا امروز ادامه دارد.

در طول دهه ۱۹۴۰ میلادی شرکت مرسدس بنز با رکود تولید  به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم مواجه شد.

پس از اتمام جنگ این  شرکت از مرسدس بنز  300رونمایی کرد که به طور کامل طراحی و ساخت آن توسط همین شرکت صورت گرفته بود وچون اولین صدراعظم آلمان غربی از آن استفاده می کرد به آدناور معروف گردید. این خودروی لوکس امکاناتی از جمله رادیو، سیستم تلفن موبایل، ماشین تایپ، میز تحریر، پرده و ... داشت که در زمان خود بسیار نادر بود.

در سال 1954 میلادی این شرکت مرسدس بنز 300 اس ال را تولید کرد و چون ایده تولید این خودرو با هم فکری مکس هافمن صورت گرفته بود در نمایشگاه نیویورک از آن رونمایی کرد و اولین خودرویی بود که درب های خودرو همانند بال پرندگان باز می شد و با سرعت 225 کیلومتر در ساعت سریع ترین خودرو محسوب می شد.

در سال 1956 مرسدس بنز از مدل 190اس اس رونمایی کرد که قابلیت های مدل دو سال قبل تر را نداشت ولی همچنان بین طرفداران بنز محبوب بود.

در سال 1960 مرسدس بنز در تولیدات خود ابتکار به خرج داد و مدلی طراحی که قسمت انتهایی خودرو شبیه به دم ماهی بود و تا سال 1971 حدودا 370000 دستگاه از دبلیو 111 فروخته شد.

در سال 1963 این شرکت مدل 600 را تولید کرد که به سرعت به عنوان ماشین تشریفات در بین ثروتمندان و دولتمردان قرار گرفت.

در اواسط دهه ۱۹۶۰ و در سال ۱۹۶۵ مدل مرسدس-بنز کلاس-اس برای نخستین بار عرضه شد. آخرین خودروهای بنز که در دهه ۱۹۶۰ وارد بازار گردید، مدل‌های مرسدس بنز دبلیو۱۱۴ و مرسدس بنز سی۱۱۱ بودند، که به ترتیب در سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۶۹ تولید شدند.

در آوریل سال ۱۹۷۱ نسل تازه‌ای از مدل‌های اس‌ال با کد مرسدس بنز آر۱۰۷ و سی۱۰۷ به بازار عرضه شد. هیئت مدیره مرسدس بنز برای تولید این خودرو به صورت رودستر تردید داشت. مهم‌ترین بازار این محصول در آمریکا بود و مدیران بنز نگران بودند، که قوانین سختگیرانه‌ای که برای ایمنی اتومبیل‌های روباز در ایالات متحده آمریکا در حال تصویب بود، فروش این خودرو را مشکل کند.

در سال ۱۹۷۸ مرسدس، نخستین مدل از خودروهای خود با موتور توربو دیزل را در قالب مدل مرسدس بنز دبلیو۱۱۶ تولید و روانه بازار کرد. در سال ۱۹۷۹ این شرکت برای نخستین بار، دو مدل را در طول یک سال، به‌طور همزمان عرضه کرد، که عبارت بودند از: مرسدس بنز دبلیو۱۲۶ و مرسدس بنز کلاس جی.

در سال ۱۹۸۳، پس از ۴ سال، که بنز هیچ مدل جدیدی را طراحی و عرضه نکرده بود، از سرانجام از سری مرسدس بنز دبلیو۲۰۱ رونمایی نمود.

مرسدس بنز ۱۹۰ای توانست ۱۲ رکورد سرعت در مسافت‌های طولانی را بنام خود ثبت نماید، که در پی آن، به سرعت به یک خودروی کلاسیک تبدیل شد.

در دهه ۱۹۹۰ بار دیگر طراحی و تولید مدل‌های مختلف مرسدس-بنز، روندی صعودی گرفت. در سال‌های ۱۹۹۰ و ۹۱ به ترتیب مرسدس بنز دبلیو۱۲۴ و مرسدس بنز دبلیو۱۴۰ تولید شد، در ۱۹۹۳ مرسدس-بنز کلاس-سی، در ۱۹۹۵ مرسدس-بنز کلاس-اس‌ال، در ۱۹۹۶ مرسدس بنز اس‌ال‌کا و در ۱۹۹۷ مرسدس بنز کلاس ام یکی پس از دیگری رونمایی شدند.

مدیران مرسدس بنز در اواخر دهه ۱۹۹۰ تصمیم گرفتند، به رسم اولین سال‌های فعالیت شرکت، اتومبیل‌هایی ارزان‌تر و کوچک‌تر بسازد، که در سال ۱۹۹۷ مرسدس بنز رده ای را به بازار عرضه کرد.

استفاده از موتور عرضی و دیفرانسیل جلو در یک مرسدس بنز، غیرعادی بود. کمی پس از عرضه این مدل، کلاس ای، در آزمایش تغییر ناگهانی مسیر، که توسط یک مجله سوئدی انجام می‌شد، واژگون گردید، که تبلیغات منفی زیادی را در پی داشت. مدیران وقت مرسدس بنز، ابتدا ایراد فنی این مدل را انکار کردند، ولی به سرعت با فراخواندن خودروهای فروخته شده، با نصب سیستم کنترل ایستایی اتوماتیک، مشکل را رفع نمودند. کلاس ای، در سال‌های بعد به یکی از پرفروش‌ترین‌های این شرکت تبدیل شد.

مرسدس-بنز در سال ۲۰۰۴ پس از ۷ سال که مدل جدیدی را معرفی نکرده بود، با مشارکت مک لارن، اقدام به تولید مرسدس بنز اس‌ال‌آر مک لارن نمود. در اواخر همین سال، مدل دیگری بنام مرسدس بنز سی‌ال‌اس نیز رونمایی شد.

در سال ۲۰۱۰ این شرکت، برای جایگزینی مدل مرسدس بنز اس‌ال‌آر، با الهام از مدل گالوینگ و با همکاری شرکت آام‌گ، مدل جدیدی به نام مرسدس بنز اس‌ال‌اس ای‌ام‌جی را تولید کرد، که شتاب صفر تا صد آن ۳٫۸ ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۱۷ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

آخرین مدل معرفی شده توسط این شرکت، مرسدس-بنز کلاس-سی‌ال‌ای است، که نخستین بار در ژانویه ۲۰۱۳ در نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکای شمالی از آن رونمایی شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی